Strona główna / Korporacje prawnicze i trybunały / Służba cywilna bez konkursów

Służba cywilna bez konkursów

Obowiązująca od 23 stycznia nowelizacja ustawy o służbie cywilnej oraz niektórych innych ustaw obejmuje osoby zatrudniane na stanowiskach dyrektora generalnego, kierujące departamentami i komórkami równorzędnymi w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, ministerstwach i urzędach centralnych, a także m.in. osoby kierujące wydziałami lubkomórkami równorzędnymi w urzędach wojewódzkich. Będą one powoływane zgodnie z procedurami przewidzianymi w Kodeksie pracy. Celem zmian jest uelastycznienie zasad zatrudniania na wyższe stanowiska w służbie cywilnej i zapewnienie sprawniejszego funkcjonowania administracji. Osoby zajmujące obecnie wyższe stanowiska w służbie cywilnej, w tym kierownicze stanowiska w służbie zagranicznej, mają zakończyć pracę po 30 dniach od wejścia w życie zmian. Nie będzie to dotyczyć osób, którym zostaną zaproponowane nowe warunki pracy lub płacy i które je zaakceptują. Odchodzące osoby będą mogły liczyć na odprawy uzależnione od stażu pracy, w wysokości od jednego do trzech wynagrodzeń.
Postępowania dotyczące naboru wszczęte na podstawie dotychczasowych przepisów nie będą kontynuowane. Dotychczasowa Rada Służby Cywilnej zostanie zastąpiona Radą Służby Publicznej, która podobnie jak RSC będzie działała przy Prezesie Rady Ministrów jako organ opiniodawczo-doradczy. Ma liczyć od 7 do 9 członków, powoływanych przez premiera, a jej kadencja ma być czteroletnia. Szefa Służby Cywilnej ma powoływać i odwoływać premier. Sejm uchwalił ustawę 30 grudnia 2015 r. Prezydent podpisał ją 7 stycznia 2016 r. Nowe przepisy obowiązują od 23 stycznia 2016 r. Dz.U. 2016 poz. 34

Sprawdź także

Doroczny raport AI

50 tysięcy osób odwiedziło naszą stronę internetową w poszukiwaniu rzetelnych informacji w dniu ogólnokrajowego referendum …