Strona główna / Aktualności / 10 x URBANO na 10-lecie

10 x URBANO na 10-lecie

Kancelarię urbanistyczno-prawną URBANO założyli w Poznaniu w 2005 roku Rafał Gorączniak i Olga Bystrzycka. Od tej pory jej zespół specjalizuje się w prawie budowlanym, przepisach o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym oraz selekcji i nabywaniu nieruchomości. Wkrótce do kancelarii dołączyło biuro dokumentacji projektów deweloperskich.PROJEKTUJEMY BIZNES – To nie jest biuro projektowe, my projektujemy biznes. Prowadzimy doradztwo inwestycyjne i biznesowe – wyjaśnia prezes Rafał Gorączniak. URBANO umożliwia klientom pełną obsługę inwestycji. Kadra specjalizuje się w badaniu nieruchomości, analizie możliwości inwestycyjnych, ocenie ryzyka, kalkulacji opłacalności, planowaniu i projektowaniu, uzgodnieniach dokumentacji projektowej oraz sprzedaży nieruchomości komercyjnych. Zespół URBANO posiada także doświadczenie deweloperskie.
WSPóŁPRACA Z REBANK Jedną z form działalności są usługi zarządzania majątkiem realizowane przez REBANK. Firma pomaga klientom wydobyć potencjał z ich nieruchomości. – Bazując na twardych aktywach budujemy wartość w postaci sprzedaży ich nieruchomości poprzez projekty deweloperskie. Tak powstają spółki celowe do realizacji poszczególnych inwestycji. To jest podejście opierające się na doświadczeniu – wyjaśnia Rafał Gorączniak. – Przygotowujemy nieruchomości do sprzedaży lub zagospodarowania w zakresie prawnym, technicznym i ekonomicznym. Pracujemy dla właścicieli, inwestorów, deweloperów i pośredników nieruchomości umożliwiając bezpieczne, skuteczne i opłacalne rozporządzanie nieruchomościami. Z URBANO współpracują w różnych konfiguracjach właściciele innych firm deweloperskich budujących np. hotele w Afryce lub zarządzające jednymi z największych ośrodków sportów zimowych w Polsce oraz ośrodkami nad morzem. Firma posiada także udziały w biurach turystycznych i firmie prowadzącej sprzedaż ofert urlopowych online.
PRACUJEMY Z NAJWIĘKSZYMI Największym projektem prowadzonym aktualnie przez kancelarię urbanistyczno-prawną jest realizacja procedury planistycznej dla Polskich Sieci Elektroenergetycznych w zakresie studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego oraz planów miejscowych. Procedura ta związana jest z inwestycją PSE polegającą na budowie linii 400 kV przechodzącej przez Wielkopolskę i Kujawy. Specjaliści spółki spotykają się w tym celu codziennie z wojewodami, burmistrzami i wójtami jednostek terytorialnych, na których powstać ma ta infrastruktura. ROZBUDOWA FABRYKI AMICA WRONKI Innym ciekawym projektem URBANO jest trwająca już kilka lat obsługa prawna przebudowy i rozbudowy fabryki Amica Wronki, gdyż firma ta systematycznie unowocześnia i rozwija zakład. Kancelaria realizowała także swe usługi dla sąsiedniej, działającej w tej samej branży firmy Samsung we Wronkach związane z uzyskaniem decyzji środowiskowej, warunków zabudowy oraz pozwoleniami na budowę.
INWESTYCJE KOMERCYJNE Biuro dokumentacji projektów deweloperskich prowadzi aktywną akwizycję nieruchomości, pozyskiwanie terenów pod inwestycje komercyjne. – W tym dziale staramy się jak najbardziej zwiększyć dochody z nieruchomości posiadanych przez klientów zarówno niewielkich, jak i kilkudziesięciohektarowych – informuje Rafał Gorączniak. Znaleźć można tu takie przykłady jak budowa obiektu handlowego na terenie parafii, przygotowanie koncepcji i projektu zabudowy usługowej na nie wielkiej działce u zbiegu ul. Bułgarskiej i Grunwaldzkiej, czy przygotowanie założeń biznesowych pod budowę obiektu typu dom i ogród o powierzchni ok. 3 tys. m kw. Ale na drugim biegunie znajdujemy projekt zespołu zabudowy mieszkaniowej z 450 jednostkami wraz z infrastrukturą usługową i rekreacyjną na obszarze 21 ha. Przygotowywane są również założenia biznesowe i koncepcja do realizacji inwestycji o charakterze sportowym i mieszkaniowym wokół rewitalizowanych zespołów pałacowo-folwarcznych.
NA MIARĘ 21 WIEKU Firmy z grupy URBANO zarządzają obecnie całym szeregiem marek. Jedną z nich jest Willa URBANO, której początek dała inwestycja mieszkaniowa zakończona w 2012 r. przy ul. Piątkowskiej w Poznaniu. Obecnie pod tą marką przygotowywane są kolejne inwestycje mieszkaniowe przy ul. Suchej, Grudzieniec i Wawrzyniaka w Poznaniu oraz w dwie w Wąsoszu na Dolnym Śląsku. Inwestycje te realizowane będą przez spółki celowe. Następną marką jest BOP – Budowa Obiektów Przemysłowych. Jako pierwsza powstanie w podpoznańskim Bolechowie inwestycja oferująca 21 tys. m kw. powierzchni produkcyjnej i magazynowej pod klucz. Nowością jest marka Chateau Village – nowoczesna zabudowa mieszkaniowa na wsi, której towarzyszyć będzie szereg usług m.in. w szeroko pojętym wymiarze rekreacyjnym.
KONCEPT 21ST CENTURY DEVELOPMENT Absolutną nowością jest natomiast marka 21st Century Development. – Na dziesiątą rocznicę działalności powstał koncept 21st Century Development, który odtąd będzie nam towarzyszył, bo chcemy projektować na miarę 21 wieku. Stawiamy na zrównoważony rozwój, poszanowanie ekologii, walory estetyczne projektów inwestycyjnych, co ma być domeną 21 wieku – wyjaśnia prezes Rafał Gorączniak.
MARKETING NIERUCHOMOŚCI Partnerów biznesowych i wspólników oraz ich przedsięwzięcia wspierają także wydawnictwa emitowane w różnych drogach przekazu, przygotowujące materiały redakcyjne, publikacje graficzne, reklamy. Najstarszymi markami są tu portale internetowe poznanskie-nieruchomosci.pl działające od 2007 r. oraz deweloperzy.info od 2006 r. W tradycyjnej formie drukowanej od 2011 r. ukazuje się Gazeta Deweloperska. Zestaw portali internetowych dopełniają poprawny.pl (od 2009 r.), pokulture.pl i podekoruj.pl (2010). Od 2011 r. dodatkowym źródłem marketingowym jest telewizja deweloperska (deweloperska.tv)
HISTORIA W PIGUŁCE 10-letni rozwój firmy i jej rozbudowa o kolejne formy i kierunki działalności powodowało – jak to bywa w podobnych przypadkach – zmiany w nazewnictwie oraz formulach prawnych. Pierwotnie kancelaria urbanistyczno-prawna rozpoczęła działalność pod nazwą URBANO sp. z o.o. Po nabyciu i rozwoju wydawnictw utworzono spółkę GREMEDIA. Po pewnym czasie połączono je powołując PLATFORMĘ DEWELOPERSKĄ.
NOWA NAZWA – URBANIA Od wiosny 2015 r. obowiązuje nowa nazwa firmy URBANIA, co charakteryzuje zarówno główny trzon działalności, jak i wszystkie inne usługi. Motywem i logo URBANII jest motyl. Motyle są prawdopodobnie najładniejszymi formami żywymi, które w sposób lekki i zwiewny prezentują prawdę, dobro i piękno. Obraz ich niepowtarzalnej formy zachwycił właścicieli firmy, którzy jak podkreślają rozwijają projekty z czegoś zupełnie niepozornego.

Sprawdź także

Sądowe roszady w Poznaniu

Minister Adam Bodnar powołał właśnie troje nowych prezesów w sądach w Poznaniu. Tutejsze i krakowskie …