– Jedną z naturalnych i ? w istocie ? nieuniknionych konsekwencji współczesnego rozwoju technik przekazywania i udostępniania informacji jest przyznanie adwokatowi uprawnienia do informowania o swojej działalności zawodowej na stronach internetowych, poświęconych przede wszystkim tematyce prawniczej. ? czytamy w stanowisku Komisji Etyki NRA. Zdaniem członków Komisji, adwokat może informować o świadczonej pomocy prawnej w sposób zgodny ze Zbiorem Etyki Adwokackiej i Godności Zawodu poprzez m.in. umieszczenie informacji na stronach internetowych oraz danych o tej stronie w katalogach i wyszukiwarkach (zgodnie z § 23a ust. 2, lit. f Kodeksu Etyki Adwokackiej). Publikowanie informacji o innych strefach działalności może natomiast naruszać § 23 Zbioru Zasad.
– Rolą współczesnych mediów jest umożliwienie klientowi dotarcia do informacji o kancelariach adwokackich oraz o zakresie prowadzenia przez nie spraw. ? uważają adwokaci z Komisji Etyki NRA. Zaznaczają jednak, że w szczególności źródłem wiedzy dla potencjalnego klienta powinien być Krajowy Rejestr Adwokatów i Aplikantów Adwokackich.
Źródło: Naczelna Rada Adwokacka
Sprawdź także
Ostry klincz w PK
Trybunał Julii Przyłębskiej rozstrzygał d22 listopada 2024 roku spór o zmianę władzy w prokuraturze krajowej. …